Page 26 - Dosta Doğru Dergisi 2. Sayı
P. 26
rsatımıza. Küfür beldesinde tarihler müz insandan daha fazla o köpeğe kıy- müptedi var, müntehi var. Müptedi ira-
boyunca böyle bir şey görülmemiş. Bu- met veriyorlar. Hâlbuki köpek pis hay- de sahibidir. İrade sahibi namaz kıldığı
rası küfür beldesi, buraya hiç peygam- vandır, temiz bir hayvan değil. zaman namazda ona şuğullar gelir. Şu-
ber gelmemiş. Mesela Almanya’da Dis- ğulla kılınan namazda bir zevk olmaz,
pirney şehrinde sordum. Hak olan Şâfî Mezhebi’nde köpek bir tat olmaz.
bir insana süründüğü zaman abdes-
—Burada hiç böyle bir tarihi yatır, ti kaçıyor. Kuru iken sürünse abdesti Bu lezzete; tat, huşu, hudu, huzur
kabir, böyle bir şey yok mu? kaçar. Yaş iken sürünse orayı yedi defa deniliyor. Tat, şuğulsuz kılınan namaz-
sabunla yıkaması lazım. Evet, Şâfî’lere dadır, lezzet ondadır. Bu kimin için?
Zaten olamaz ki burası küfür belde- göre bu böyledir. Onlar da hak mezhep-
si. Buraya ne peygamber gelmiş, ne de tir. Bu huzur sahibi için. Huzur sahibi
velî gelmiş, buraya gelmediği için küfür kim?
beldesi denmiş. Çünkü dört tane hak mezhep var:
Hanefi Mezhebi, Şâfî Mezhebi, Huzur sahibi namazda değil, na-
Ama bu da bir Allah’ın lütfü, ihsanı; Hambeli Mezhebi, Maliki Mezhebi. mazın haricinde de sair zamanlarda da
demek ki bu da Cenabı Hakk’ın takdi- Bu dört mezhep haktır, bunların dı- Allah’ı hiç unutmuyor. Kalbini vermiş,
ri, mukadderatı. Evet, burada şimdi bu şında kalan hepsi batıldır. Mesela Veh- Allah’a teslim etmiş. Allah’tan gayri
küfüristanda, küfür beldesinde bu ame- habiler, Mütezile, Şiiler, bunlar hep ba- olan bütün muhalifleri o evden sürmüş,
limizi işliyoruz. tıldır. Ancak hak olan bu dört mezhep atmış, çıkartmış. Bu kalp Allah’ın evidir,
vardır. insanların kalbi Allah’ın evidir.
Ama tabii şeref insanlarda, yerde Evet, Allah’ın lütfu, ihsanı şimdi bu
değil ki. Eğer insanlık, Müslüman inan- küfüristanda böyle hem şeriatımızın Cenabı Hak: “Hiçbir mekâna sığ-
cını yaşarsa şeref o insandadır. Çünkü amelini hem de tarikatımızın amelini mam ama mümin kulumun kalbine
niçin? işliyoruz. sığarım.”[6] buyuruyor. Ama yeter ki
Yani şeriatın ameli, tarikatın ameli inanmış olan bir Müslüman, her şeyi
İnancı olmayan, inancı yaşamayan de ayrı değildir ha! Şeriat, tarikat birdir gönlünden çıkarsın, oraya Allah’ı alsın
bir insanda şeref yoktur. Neden? Çün- efendiler. Tarikatsız şeriat olmaz, şeriat- ki orası Allah’ın evi olsun, değil mi?
kü bir insanın inancı olmazsa, inancını sız tarikat olmaz. Çünkü niçin?
yaşamazsa hayvani sıfattadır. Hayvanda İnsan tarikatsız şeriatın tadını ala- Demek ki bu insanlar için şeriat ce-
bir şeref var mı? Hayvanda bir kıymet maz, lezzetini alamaz, duyamaz. Niçin, setle; tarikat da ruh ile kalp iledir.
var mı? Vardır. Ama insana karşı hay- neden?
vanlarda kıymet yoktur. Avam var, havas var veya bir de İkisi de temiz olacak. Biri temiz
olsa, diğeri pis olsa, olmaz.
Burada bak, bir hayvanı bir insan-
dan daha değerli görüyorlar. Köpekler Hani mesela sen temiz bir kab’a pis
alıyorlar, kaldırıyorlar, hep gördüğü- bir şey koydun. Bu kabın temizliği, o
pis şeyi temiz etmez.
24 | dosta doğru
ağustos 2013