Page 15 - Dosta Doğru Dergisi 5. Sayı
P. 15

Cenab-I Allah buyuruyor 'ki “ Ey Muhammed! Biz seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik.”
           İnsan kainat'ın özü, peygamberler insanlık aleminin en saf özleri, Peygamber Efendimiz de peygamberler
           arasından seçilmiş Peygamberlerin Efendisidir. Kainatın yaradılışının esas gayesi O'dur. İnsanlığın iftihar
           nuru'nun doğumu, topyekun insanlığın 'da yeniden doğumu sayılır. O 'nun kâinata çaldığı nur sayesinde,
           zulmet ziyadan ayrıldı, geceler gündüze dönüştü. O'nun dünyayı şereflendirmesi; kâinat ölçeğinde bir
           hadise ve yer -gök adına en büyük vak'a olduğu gibi, insanlığında yeniden dirilişi sayılır. Peygamber
           sevgisi Rabbani bir sevgidir. Peygamberi sevmek Allah'ı sevmek demektir.
                   Peygamber aşığı, karasevdalısı, Salih Baba muhabbet ateşiyle sunduğu divânın'da;


                                       Saadet burcunun sultanı sensin ya Resulallah
                                       Kamu dertlilerin dermanı sensin ya Resulallah


                   Dünya ve ahiret âleminin mutluluğunun, sıhhatinin mihveri Efendimizdir. Her türlü saadet'e ermek
           için,  bütün  dertlerimizden  arınmak  için,  O'nun  izinden,  O'nun  yolundan  ayrılmamalıyız.  Bütün
           hastalıklarımızın  çaresi,  dermanı  ondadır.  Allah(c.c)  buyuruyor  ki  “ey  Muhammed  deki;  Allah'ı
           seviyorsanız bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlansın.'’


                                        Dahi hem âlem-i amâ'da iken cümle esmalar
                                        Zuhur –u âlemi a'yanı sensin ya Resulallah
                   Bütün kainat, dünya, her şey, cemaat, halk, cemiyet, hususi hal ve keyfiyet, bir güneş ile ona tabi
           olarak etrafında devreden gezegenlerin teşkil ettiği, Allah 'dan başka mahlukatın tamamı,  Esma ve sıfat
           yaratılmadan,  ruhlar  halkedilmeden  önce,  karanlıklar  aleminde,  Cenab-ı  Hak'kın  zatı  ile  Habibinin
           nurundan başka bir vücut yok iken, yani habibinin  ruhların atası ve nurların aslı halinde, tecelliye mazhar
           olduğu hesapsız zaman olan alem-i amada bulunan bütün isimlerin bütün alemlere teşriflerinin sebeb-i
           hikmeti Efendimizdir. O'nun varlığı âlemlerin var oluş gayesidir. O, aşk ehlinin sultanı, acıkmış gönüllerin
           sofrası, bir tek hatırasına bütün aşkların feda edildiği, kâinat'a gönderilen armağan, ruhlarımızın sultanıdır.
                   Abdurrahim Reyhan(K.s) Hazretleri;(Âlem demek, yani varlıklar. Ama bilinenler var, bilinmeyenler
           var,  görünmeyenler  var.  Onsekizbin  âlem  olduğu  bize  bildiriliyor.  Ama  bunlar  kimin  için  halkedildi?
           Peygamber Efendimiz için halkedildi. Zaten  Peygamber Efendimizin nurundan bütün âlemler halk edildi.
           Böyle büyük bir zat-ı mübarek için… Cenab-ı Hak Peygamber Efendimize âşık olmuş ve ''Lekad caeküm
           Rasülün min enfüsiküm azizun aleyhi mâanittüm harisun aleyküm bil mü'mine raûfürrahim''ayet-i kerimesi
           vardır.
           Bu ayet-i kerimede Cenab-ı Hak ne buyuruyor? “ Peygamber izzetli ve şereflidir.''diyor. Allah halketmiş.)
           buyurmaktadır.
                                    Dahi hem '' küntü kenz'' esrarının bil mahremi sensin
                                   Makamındır senin hem''Gabe gavseyn'' ya Rasulallah





           14                                                                       Mayıs 2014   Dosta Doğru
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20